maandag 21 oktober 2013

Groene hotels - WestCord hotel Delft


Jaja, het WestCord hotel in Delft heeft de eer om als eerste in de reeks ''Groene hotels'' een review van mij te krijgen ;) Daar zijn ze vast erg blij mee.


Goed laat ik terzake komen. Het WestCord hotel in Delft is een (van binnen) prachtig viersterren hotel vlak naast de snelweg en de Ikea (als je dus trek hebt in een ontbijtje voor één euro dan is dit ook mogelijk).

Ik had er het romantische arrangement geboekt (samen met mijn man hoor, niet alleen) via Hotelspecials.nl (want dan is het de helft goedkoper) en ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moest verwachten omdat er op de site weinig foto's staan en de buitenkant van het hotel niet erg aantrekkelijk oogt maar zoals ik hierboven al zei: het was prachtig!

Als je het hotel binnenkomt dan zal het je meteen opvallen dat bijna overal ramen zijn waardoor zij in ieder geval kunnen besparen op de kosten voor het licht want het zogenoemde ''neplicht'' is dan niet meer nodig.
Toen wij de kamer binnen kwamen hing daar direct al een uitleg over hun energiebesparingssysteem. Dit werkt als volgt: de lampen en overige elektriciteit werken simpelweg niet als je de kaart waarmee je de kamer binnenkomt niet in een speciaal daarvoor ontworpen vakje steekt.
De keerzijde van dit verhaal is dat mijn man en ik de uitleg nog niet gezien hadden en dus heel de tijd zaten te rommelen met het licht wat maar niet aan ging, maar uiteindelijk is alles goed gekomen.

Ik zal hieronder nog een aantal foto's met eventueel een uitleg over de duurzaamheid zetten:

*sorry voor de slechte foto
Het hele hotel is ingericht met Ikea meubelen wat een erg leuk effect geeft maar voor de duurzaamheid hadden ze wel iets meer meubelen van de kringloop mogen halen. De hotelkamer had trouwens een zithoek en een slaapkamer die werden gescheiden door een kast dus het was eigenlijk één kamer.


Mijn excuses voor het rommelige bed, ik dacht er pas de volgende dag aan om een foto te maken en ik ben nou eenmaal niet zo'n held in het opmaken van bedden ;)


Verder was er een badkamer met een bad-douche combinatie waar ik erg tevreden over was omdat ik met mijn 1.87 in het bad paste! Dat komt dus nooit voor! Ook in de badkamer hing weer een verzoek om duurzaam met zowel het water als de handdoeken om te gaan.  De spons en het flesje Dove kreeg ik bij het arrangement. p.s. ik heb wel iets meer water dan dit gebruikt om in bad te gaan.


Er waren een fitnesscentrum en een aparte mannen en vrouwen sauna aanwezig (heel fijn) en de receptionist kan beneden de sauna aan of uit zetten zodat er geen hitte verspild wordt. Ook een pluspunt.


En dit was het adembenemende uitzicht als je in de sauna zat. Dat was echt heel erg fijn en rustgevend! In de verte kan je Rotterdam zien.

Al met al was het een prettig verblijf maar de vraag is hoe duurzaam/ ecologisch/ eerlijk was het hotel nu eigenlijk?

Het hotel let er erg op dat zij geen energie verspillen en dat is zeker een groot pluspunt en een goed begin. Ik heb jammer genoeg niet de kans gehad om een medewerker te spreken dus ik weet niet of zij bijvoorbeeld aan recyclen doen en dergelijke en ik zou ook het liefste zien dat er milieu en huid vriendelijke verzorgingsproducten aanwezig zouden zijn. 

Maar omdat ik vind dat ze duidelijk wel goed op het milieu willen letten geef ik ze een 7.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten