donderdag 14 november 2013

Recepten - zilvervliesrijst met courgette, tomaat, olijf en witte kaas.


Als mensen aan mij vroegen hoe ik mij de afgelopen week voelde dan kon ik daar maar één ding op antwoorden en dat is: blegh. Ik at de afgelopen week slechter dan normaal, had weinig slaap, bewoog te weinig in de natuur en had stress van de examens en die dingen bij elkaar zorgen ervoor dat een mens zich simpelweg blegh kan voelen. Wat is blegh? Dan heb je weinig energie, hoofdpijn en spierpijn. En ondanks dat ik en mijn medestudenten precies weten wat wij moeten eten, was het toch erg opvallend dat juist in de toetsweek veel Voeding en Diëtetiek studenten slecht voedsel aten. Maar ik heb de moed weer opgepakt! Ik ga komende week weer op de gezonde tour.


En daarom dit zeer toepasselijke gerecht! Bomvol vitamines en vezels waar je lekker veel energie van krijgt.

Wat heb je nodig voor 2 personen voor dit gerecht?
Witte Deense kaas blokjes op olie
150 gram zilvervliesrijst
1 Bio + courgette in blokjes gesneden
4 grote Bio + tomaten ook in blokjes gesneden
2 eetlepels in brokken gesneden groene olijven
1 eetlepel olijfolie

Hoe maak je dit gerecht?
1. Kook de rijst volgens de verpakking gaar
2. Doe olijfolie in een pan en doe de courgette, tomaten en de olijven erbij. Laat het geheel pruttelen tot het gaar is.
3. Mik alles bij elkaar op een bord en gooi er ong. 2 eetlepels witte kaasblokjes overheen.

Gaan jullie ook op de gezonde tour? Eet smakelijk allemaal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten